Apr 30, 2013

De Quervain Sendromu

Oyle birisi su ana kadar karsima cikmadi ama olur a birisi yeterince anne olmadigimi falan iddia ederse elimde kapi gibi bir doktor raporu var.

Gecen sene Christmas'tan itibaren bilegimde minik tiklamalarla kendini belli eden, ne var ki hic agritmayan bu dert aylar gectikce agriya, ani sancilara yerini birakti.

Avustralya'da her daim gittigimiz klinikte, zaten yogun olmalarinin ve benim de kendimi kizimin asi randevusunun arasina koymus olmamin yarattigi isteksizlikle iki aspirin al, bir de voltaren sur diyen doktorun (kendi doktorumuz degildi bilmem soylememe gerek var mi?) aklini seveyim. Lagos'a donup de benim bilegimdeki o tik tik gecmeyince, Istanbul'da doktora gitmeye karar vermistim. Zaten Istanbul'a gelince (buna da sukur!) doktor doktor geziyorum ben. Goren de hastayim sanacak. Herneyse.. Istanbul'daki doktora olan biteni anlatinca saaaak diye onume bu "De Quervain" sendromunu cikardi kendisi. Yine ayni saaaaak efektiyle ameliyat onerdi ki o anda hissettiklerimi sozcuklere dokemiyorum. Nasil yani? Basit bir agri, basit bir tik tik, bir atel ve biraz surme ilac, icme ilac falan gecerdi saniyordum. Olmazmis. Kas ve tendonlar o minik tunelcigin icinde bir o tarafa bir bu tarafa gecerken zedelenirmis ve uzun vadede daha kopma olursa daha buyuk sikintilara yol acarmis. Ben ameliyat olursam kolumu kullanmayayim deme sansim yok. Hele simdi tatile geldim, ameliyat nasil olurum? diye aglamakli oldugum icin kendisi gunde uc kere voltaren surmek, basparmak destekli atel takmak ve aksamlari buz kompresi yapmak sartiyla simdilik idare edebilecegimi soyledi.

Neyse ise geldim ve gordum ki herkes anlatmaya calistigim ama tek tek de neden atel taktigima aciklik getirmek istemedigim(bkz. hem ilgilenin hem de sikbogaz etmeyin kardesim sendromu)bu konuyu yanlis anlamaya meyilli. De Quervain'i Karpal Tunel sendorumuyla karistiriyor herkes. Ancak hayir oyle degil. Yine bilekte ama basparmagin bitiminde kemikli gibi hissedilen bolgede olusan bir sorun bu.

Bilin bakalim bunun diger adi ne? Mommy's Thumb:) Ha ha haaa. Doktoruma bana hamileyken cok kilo aldiniz mi? Odem oldu mu? gibi sorularina "Hayir, hicbiri olmadi" diyerek cemkirirken, asil olayi bilmiyormusum meger. Bebekleri yanlis tasimaktan olabiliyormus bu. Gerci kesin bir kaniti yok bu sendromun sebeplerinin ama cokca goruluyormus annelerde. Hani bebegimizi kaldirirken koltuk altlarindan tutariz basparmagimiz hafif acilir ve elden uzaklasir ya, iste o hareket meger cok kotuymus eller icin. Eh bu saatten sonra yapacak bir sey yok. Ameliyat olacak miyim onu da bilmiyorum. Baska cozum olur mu? Ise yarar mi? Kaliciligi nedir onu da bilmiyorum. Sadece ben yandim ,siz yanmayin diyor, bebelerinizi kaldirirken narin bileklerinize abanmayin demek istiyorum.

Sevgili kocama, bahce isleri yapanlarda da oluyormus bak diye bir yazi gonderdigimde, bana guldu. Neymis bir tek agac dikmekle olmazmis o is. Soktugum otlari, kazdigim cukuru, icine koydugum bilmem kac kilo agirligindaki agaci ve sonradan kurekle vs. kapattigim o alani yeterli bulmadi. E ondan sonra aciga cikti bu sendrom. Icimdeki bahcivani ne yapayim ben simdi? Eylemlerim devam edecektir.

Iste agacimiz da bu. Ozene bezene aldigim Teddy Bear manolyasi.

2 comments:

  1. Geçmiş olsun, ben de aynı hastalıktan muzdaribim ve bana da ameliyat olmam gerektiği söylendi. Siz ameliyat oldunuz mu? Ben çok kararsızım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba. Tesekkur ederim, size de gecmis olsun. Ben ameliyat olmadim cunku Turkiye'de kisitli bir zaman icin bulunuyordum. Oyle oldugu icin doktorum basparmak destekli bir bileklik kullanmami, her firsatta buz kompresi yapmami ve voltaren surmemi ogutledi. Ben de ogudune uydum ve dedikleriniyaptim. Cok faydasini gordum, artik agri yok ama hala zorlayinca hassasiyet hissediyorum. Yani hastalik gecmis degil ama en azindan beni rahatsiz eden bir durum yok. Bilgisayar klavyesikullaniyorsaniz mutlaka bileginizi destekleyen mini yastiklardan kullanin.
      Sevgiler,
      Zeynep

      Delete